Auto put od krečnjaka iz Slovca i jalovine iz Kolubare!?

Embargo prvi obelodanio aferu kako je građena deonica Koridora 11 Ub-Lajkovac:

Poturanjem mekog krečnjaka, a izgleda i jalovine iz kolubarskh kopova, u donju tampon zonu – izvođači radova na deonici auto puta Ub-lajkovac napravili su „sebi ekstra zaradu“ veću od 10 miliona evra, tvrde dobro obavešteni izvori Embarga!? A, državi Srbiji naneli štetu od milijardu dinara i produžili rok za završetak ove deonice auto puta za bar još godinu dana. Jer, sada mora sve da se skida do donjih slojeva, pa da se ponovo nasipa…

Stvar je vrlo prosta – tvrdi dobro obavešteni sagovornik Embarga. – Umesto da za donju tampon zonu ispod asfalta koriste pravi samleveni tvrdi kamen tucanik, oni su ubacivali krečnjak, najlošijeg kvaliteta iz Slovca, mesta kod Lajkovca, jer im je to bilo blizu i nisu imali velike transportne troškove! Primera radi, ušteda je bila skoro 80 odsto od cene koju su trebali da plaćaju za pravi kamen, što u ovom poslu znači više od 10 miliona evra „dodatne“ zarade… Velike su to pare! Ne znamo, odakle priča o glini, jer je na ovom potesu nema, pa će pre biti da je u pitanju meka jalovina sa kolubarskih kopova, koja je možda takođe ubacivana u donje, tampon slojeve puta? To će u svakom slučaju dokazati i dodatna ekspertiza, ako prave ranije kontrole nije bilo? I morali su svi da znaju za to, kako se radi i šta se radi? Samo, izgleda da su „neki“ preterali u poturanju lošeg kvaliteta… Alavost im je došla glave…
Sagovornik Embarga vraća priču na period kada se gradio Koridor 10 u Vojvodini u kome je nosilac posla bio PZP Beograd, a Putevi Užice i zemunski Planum podizvođači.
U startu je na ovim poslovima projektovan minus od 2 milijarde dinara, ali je ondašnja država obećala da će im sve nadoknaditi na prvim deonicama Koridora 11 – tvrdi naš sagovornik. – Nosilac posla na prvoj deonici bila je NIBENS Group, prvi podizvođač bilo je Preduzeće za puteve Beograd (PZP), drugi, Putevi Užice, sa svojim čuvenim direktorom Bojovićem i treći podizvođač bio je Planum! Posle hapšenja Mila Đuraškovića ( vlast Borisa Tadića) i raspada NIBENS Groupe, nosilac posla postaju Putevi Užice, čiji je vlasnik Vasilije Micić, a njegov direktor već spomenuti Bojović, glavni operativac svih poslova. Putevi Užice tada preuzimaju „izmišljeni“ kamenolom, kažu, poklon od Železnica Srbije!? To je krečnjak najlošijeg kvaliteta koji je stavljan u donji sloj autoputa, a koji se dovlačio iz sela Slovac, nadomak Lajkovca, jer je to bilo najbliže i najekonomičnije za izvođača radova…
Isti izvori tvrde da je kasnije taj isti kamenolom dat na eksploataciju firmi „Nukleus“ za dalji tok radova na Koridoru 11 ( deonica Lajkovac-Ljig). To je posao koji je bila zvanično dobila, tada još, državna firma Energoprojekt, na čelu sa direktorom za niskogradnju Aleksandrom Stanovićem, ali su ga odmah ustupili podizvođaču!
Na završenoj deonici auto puta Ljig-Preljina, koji je gradila azerbejdžanska firma „Azvirt“, koja je odavno puštena u rad, donju tampon zonu je radila firma „Deviks“ iz Lazarevca, poznatija po onoj čuvenoj aferi iz medija i javnosti, da su im mašine u Kolubari radile dnevno čak 26 sati?! Postavlja se pitanje, da li se za podlogu uzimao kamen sa okolnih seoskih brežuljaka i pašnjaka i da li je prošao sve testove kvaliteta? Spominje se, da je kamenolom kupljen od nekog Pantovića iz Beršića pod nazivom „Veliki Kit“… Da su na lice mesta dovukli drobilicu i eto posla… Azerbejdžanci planiraju tek velike poslove u Srbiji, kao što je obilaznica oko Beograda, zatim nastavak Koridora 11 na deonici Preljina-Požega. Da li će raditi sa istim podizvođačima i snabdevačima, ostaje da se vidi? Ali, ovo do sada, budi ozbiljne sumnje u kvalitet radova… I daj bože, da je sve kako treba! Vreme će pokazati.
E.E.

Please follow and like us:
0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *