„Đilas end company izmislili“ firmu  Apeks i time preuzeli kasu  GSP-a (4)

Na BusPlusu  zgrću milione evra?!

Ugovor GSP-a Beograda sa do tada sasvim nepoznatom, valjda srpsko-turskom  firmom Apeks d.o.o. o elektronskoj naplati čuvenih BusPlus karata kao i instaliranje aparata u svim vozilima javnog prevoza sa video praćenjem – je smišljeno urađen na štetu javnog prevoznika, a debelo u korist ove firme i verovatno onih koji se kriju iza ovog imena i njihovog zvaničnog direktora..

Mnogi se i danas, posle 6 godina primene ovog sistema naplate gradskog prevoza, s pravom pitaju – da li i  ko stvarno stoji iza ovog posla, jer „niko živi“ ne veruje da ono što je upisano u APR-u, ime direktora  firme Apeks, Veljka Vlahovića, ne otkriva pravo stanje!

Prosto rečeno: narod sumnja da se iza ovog unosnog  posla „ kriju  glavni protagonisti njegovog uvođenja“, dvojica čelnika  ondašnje beogradske vlasti, dvojica, tada, dobrih prijatelja, „Beli meda i Šapa“…

Dugo su se gradske vlasti pod komandom gradonačelnika Dragana Đilasa mučile kako da usavrše, odnosno unaprede prodaju karata u vozilima gradskog prevoza!? Onda im je pala na pamet genijalna misao: uvesti sistem elektronske naplate sa novom firmom koja će imati posebno povlašćen status prema ugovaraču, GSP-u Beograda. Do današnjeg dana ostala je  nepoznanica, otkuda se pojavila firma Apeks, na osnovu čega je ona izabrana i ko ju je odabrao da ubira najslađi deo kolača u prodaji karata za prevoz…

Željko Milković

-Niko sa sigurnošću ne zna kako se najednom pojavila ta firma u ovoj veoma profitabilnoj priči – kaže sagovornik Embarga iz ondašnje skupštinske garniture u Beogradu. – Gradsko veće je formalno odlučilo, ali ne znam kako, po kom osnovu su posao dodelili baš Apeksu? Činjenica je, da se svuda u svetu koriste ovakvi sistemi naplate karata i da je ta tehnologija skupa. Zna se samo da je turska firma „Ken-car“ dala tehnologiju… Na čelu beogradske  firme je unuk  narodnog heroja Veljka Vlahovića, ali… Sećam se da je to bilo vreme kada su gradski čelnici pravili „dilove sa sindikalnim vođama“, da se ne bi bunili,  kako bi sve proteklo mirno bez zatezanja oko ovog unosnog posla…Samo za koga, ako nije za GSP i  grad Beograd?

Ugovor sa firmom Apeks je potpisan 2012. Na 10 godina. O karakteru ugovora, pa i o klauzuli raskida za Embargo je komentarisao generalni direktor GSP-a, ing.mašinstva Željko Milković:

-Da se razumemo, čak nije sporan procenat od 8,53 koji ova firma uzima za sebe! Sporan je ugovor, sporne su pojedine odredbe ugovora koji je rađen baš na štetu naše firme. Nema ni jedne klauzule koja obavezuje partnera na nešto…Uslovi ugovora su jako slabi. Nema obavezujućih penala koji bi naterali na bolji rad partnera. Na primer: kako je ugovor na 10 godina, trebalo je da u ugovoru stoji, „ ako za 5 godina ne dignete naplatu, slede kaznene odredbe“… Ovako oni imaju  8,53 i po ugovoru 200 obaveznih  kontrolora i  svako povećanje  broja kontrolora ide njimu na štetu,  a to bi nama povećalo naplatu… Ovako njih  to ne stimuliše i nisu ludi da sebi prave troškove… Evo i dokaza: prve godine naplata je bila 880 miliona dinara, druge i treće naplata je padala čak i ispod 700 miliona dinara. U takvoj situaciji, ako bi zaposlili recimo još 100 kontrolora smanjili bi sebi profit, jer im je isti procenat, a toga nema kao obaveze u ugovoru…I tako, sve na štetu državne firme…

Da li su gradske vlasti smišljeno pravile ovakav ugovor sa firmom Apeks, jer je teško poverovati da su to uradili iz neznanja. Posle smene gradskih vlasti u Beogradu razmišljalo se o raskidu ugovora sa Apeksom. Međutim:

-Grad je mogao da otkupi ugovor, jer postoje klauzule, uslovi otkupa recimo posle 3, pa 5 godina – kaže Milković. – Ali, treba spremiti 6 miliona evra! Njihovi su aparati u našim vozilima, njihova zamena bi nas sada debelo koštala…Oni istina sada imaju  oko 260 kontrolora, ali i dalje je slaba naplata za nas, a njima ide uvek isti procenat, tako da se oni uopšte ne uzbuđuju…Samo, ne mogu da prihvatim da građane Beograda nazivaju švercerima!  Ne treba tako postupati!

Očigledno se u trenutku  potpisivanja ugovora sa firmom Apeks mislilo „ na otrežnjenje“ suprotne strane, pa su upisane takve klauzule  koje  odbijaju i svaku pomisao na  raskid ugovora. Nema GSP 6 miliona evra samo za raskid ugovora! Grcaće još 4 godine sa čuvenim BusPlus karticama, tonuti sve više, dok će „misteriozna“ firma Apeks gomilati  nove milione evra zarade! Šta da drugo kažemo, osim, svaka čast gospodo na ovakvom lopovluku…

E. E.

Sutra: Udavili GSP overdraft kreditima!

 

Čija je lova  do krova?

Kompanija “Apex Solution Technology” d.o.o. Beograd bavi se implementacijom sistema BusPlus za elektronsku naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u Beogradu.Firma je osnovana u martu 2009.godine. Iz posla sa GSP-om veruje se da su za ovih 6 godina rada zaradili više od 10  miliona evra?

Osim ovog prihoda, privatni konzorcijum po ugovoru ima „čistu“ zaradu od prodaje plastičnih i papirnih kartica koja se takođe  meri u milionima evra…

 

Please follow and like us:
0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *