Dragiša Kovačević: Telekom od SBB-a preuzima primat u kablovskoj industriji u Srbiji

Do sada sam objavio više tekstova za Mediadaily u kojima sam pokušao da objektivno dočaram kakva je medijska slika poslednjih godina u Srbiji. Najviše sam pisao o monopolskom položaju SBB, permanentnom kršenju zakona od strane REM-a,što je uzrokovalo gašenju mnogih lokalnih medija, o medijskoj strategiji, nezadovoljstvu ljubitelja sporta zbog uskraćivanja da najvažnije sportske događaje prate na javnom servisu, neovlašćenom prekrajanju izvornog programa od strane tzv. „prekograničnih kanala“…

Sada se situacija poprilično iskristalisala i dobar deo mojih predviđanja ostvario se.

Po starom običaju, po ko zna koji put, Junajted grupa (SBB) želela je da demonstrila svoju snagu i da  pokaže da  još uvek vlada elektonskim medijima u Srbiji. Naravno, to je učinila, kao i obično, uz obilatu pomoć REM-a.

Naviknuti da se ni za šta ne pitaju, ali da uredno primaju plate i izdaju neka infantilna saopšetnja, u REM-u prećutali su novu bruku, koja je ovog puta razbesnela sve ljubitelje fudbala,koji su bili uskraćeni da gledaju naše fudbalere u duelu sa Ronaldovom Portugalijom.

REM još uvek nije dao odgovor i objašnjenje kako je moguće da kablovska televizija (Sport klub i Nova S) ima ekskluzivna prava na utakmice nacionalne reprezentacije koje se nalaze na LISTI NAJVAŽNIJIH DOGAĐAJA, koju utvrđuje REM.

Zakon je jasan; pravo na ekskluzivne prenose sa liste NAJVAŽNIHIH DOGAĐAJA mogu da ostavre samo televizije  koje pokrivaju teritoriju cele zemlje i čiji je pristup slobodan.

I umesto da SBB-u nalože da poštuje zakon, REM saopštava da će protiv SBB podneti prekršajnu prijavu zbog toga što je SBB promenio redosled kanala pa je javni servis postavio na odlično 3. mesto, odmah iza N1 i NOVE S.

Konačno je i RTS reagovao i tražio konkretne odgovore od REM-a jer mu je kablovski kanal protivzakonito preoteo najatraktivnije i najgledanije sportske događaje.

Ovom zahtevu REM-u pridružila su se još tri nacionanla emitera – Prva TV, O2 i Hepi TV.

Iako godinama kritikujem SBB jer, uz saglasnot REM-a  krši zakon i potkrada državu, ovog puta ću ih pohvaliti.

REM im je dozvolio da utakmicu Portugal-Srbija iskoriste i fantastično promovišu novi kanal (NOVA S).

Imali su zanimljive goste u studiju, koji je izgledao vrlo moderno, Gojko Andrijašević je bio standardno dobar, uz konstataciju gostiju da Srbija bolje igra kada se meč prenosi na NOVOJ S nego na RTS-u.

Oni koji redovno prate moje tekstove, u kojima sam sve ovo još ranije predvideo i najavio, mogu da naslute šta će se dalje dešavati i kako će  odgovoriti  one televizije sa nacionalnim frekvencija koje u svojim informativnim emisijama nisu mogle da emituju ni sekund slike sa utakmice u Portugalu.

Špekuliše se da će ove televizije koje su podržale zahtev RTS-a Hepi, Prva, O2 ubuduće  zahtevati od SBB-a da im po svakom korisniku (blizu dva miliona) plaća nadoknadu ako ih reemituje u svojoj mreži,kao što plaća svim stranim kanalima koji se nalaze u kablovskom sistemu SBB-a.

Ako se SBB usprotivi i odbije da plaća nadoknadu ovih programa neće više biti u blizu dva miliona domaćinstava  koji televizijski program gledaju na mreži SBB-a.

SBB-u ne ide na ruku ni presuda Privrednig suda u Beogradu kojom je utvrđeno da je SBB povredio prava RTS-a neovlašćenim reemitovanjem programa RTS-a na svojoj platformi EON. Istom presudom Privredni sud je zabranio  SBB-u  dalje vršenje ove povrede pod pretnjom  novčanog kažnjavanja.

I dok u REM-u žmure i ulogu regulatora prepuštaju SBB-u, u Telekomu su munjevito reagovali.Tvorac nove epohe Telekoma Vladimir Lučić, predstavio je  novog kablovskog operatera SUPER NOVU (Telekom sa svojim partnerima koje je u međuvremenu kupio).

U svim medijima izašao je oglas u kojem se građanima nude paketi usluga  sa više od 200 tv kanala,brzi internet do 120 Mb/s,fiksna telefonija…uz ekstra povoljne uslove.

Za nove korisnike prvih šest meseci cena usluge će biti jedan dinar mesečno. Ovaj operater će biti  jedinstven na tržištu jer će samo on  imati kanale Arene i Sport kluba.

Istovremeno u medijima je lansirana vest da je došlo do „kuršlusa“ u odnosima N1 i bivšeg TOP KANALA(sada NOVA S) i da Brent Sadler, jedan od osnivača i članova borda N1i jedini predstavnik medijske kuće CNN napušta N1.

Da li je ovo  nagoveštaj definitivnog obračuna dva najveća kablovska operatora ili samo opipavanje pulsa konkurencije?

Takođe, u medijima se pojavila i informacija da će i neke ruske televizije uskoro zatražiti mesto pod srpskim suncem. Ne treba gubiti iz vida da i brojni Kinezi u raznim kompanijama kojih je sve više u Srbiji i u privatnom biznisu mogu da požele da u kablovskim mrežama u Srbiji gledaju svoju televiziju.

Sada je poprilično jasno,ako prijatelji i poslovni partneri Dejvida Petreusa vlasnici britanskog  Fonda BC Partnersa,koji su od KKR preuzeli ovu kompaniju ne budu više zainteresovani za ovaj biznis u Srbiji, moguće je da je ovo kraj vladavine doskora  nedodirljivog kablovskog džina i da će novi gazda u kablovskoj industriji biti Telekom Srbija.

A REM?

Oni će kao i do sada energično ćutati.

Izvormediadaily.biz

Please follow and like us:
error0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *