GORAN VESIĆ: TURISTIČKI BUM

Ušli smo u decembar, najznačajniji mesec za beogradski turizam. Za Beograd, turizam nije važan samo zbog imidža grada u svetu već i zato što je to najbrže rastuća privredna grana. Naš grad će ove godine zaraditi oko 800 miliona evra od turizma, a sve više naših sugrađana nalazi posao u toj privrednoj grani. Od 66 hiljada Beograđana koji su našli posao ove godine većina radi u sektoru usluga.

Uspon beogradskog turizma na najbolji način pokazuje kako Beograd napreduje, razvija se i menja poslednje četiri godine. Naš grad je od januara do septembra ove godine ostvario više od 1600 000 noćenja, što je rast od 23 odsto u odnosu na isti period prošle godine, dok je broj dolazaka stranih gostiju veći za oko 20 odsto. Do kraja godine ostvarićemo preko dva miliona noćenja. Do pre četiri godine ovi brojevi su bili nezamislivi. Od 2014. godine do danas broj noćenja i stranih gostiju u Beogradu raste svake godine za više od 10 odsto. Broj stranaca koji je 2013. godine posetio Beograd bio je nešto manji od 370 hiljada, 2016. godine je preko 733 hiljade stranaca boravilo u našem gradu, a samo u prvih devet meseci ove godine naš grad obišlo je 652 hiljade stranih turista. U Beogradu je 2013. godine radilo 67 hotela, a danas ih je 94, što je rast od bezmalo 30 odsto. Sve ove brojke jasno govore kako se naš grad poslednje četiri godine razvija.

Niko ne može da ospori turistički bum u Beogradu. Ipak, to se nije desilo samo od sebe. Iza tog rezultata stoji veliki rad Grada Beograda i Vlade Republike Srbije. Kada pitate strane turiste kako odlučuju da posete neki grad jedan od najvažnijih razloga koji navode su dobre avio veze. Zato je hrabra odluka Vlade Republike Srbije iz 2013. godine da prekine decenijsku agoniju državnog avio-prevoznika JAT i da zajedno sa Etihadom napravi novo preduzeće Er Srbija bila veoma važna, ne samo za privredu Srbije već i za turizam u našem gradu. Zahvaljujući nacionalnom avio-prevozniku, Beograd je danas direktno povezan sa više od 30 evropskih i mediteranskih destinacija, sa Amerikom, kao i sa brojnim destinacijama širom sveta preko suvlasnika kompanije Etihad. Jednostavno, do Beograda je danas lako doći iz bilo kog kraja sveta. Kada Vlada Srbije bude donela odluku o koncesionaru za aerodrom Nikola Tesla što podrazumeva novu zgradu i pistu, broj linija koje direktno povezuju Beograd sa svetom biće još veći, što zbog Er Srbije, što zbog drugih kompanija. To će se direktno odraziti na povećanje broja turista u Beogradu i Srbiji.

Drugi razlog turističkog buma je promocija našeg grada. Grad Beograd je samo tokom ove godine, osim učešća na relevantnim sajmovima turizma, organizovao 17 promocija našeg grada kao turističke destinacije u svetu, pre svega u regionu. Na jednom od najvećih svetskih turističkih sajmova u Šangaju, Beograd je izabran za najpopularniju destinaciju. I tu dolazimo do politike. Kako je moguće da ljudi u svetu sada imaju pozitivniju sliku o Beogradu i Srbiji, pa požele da nas posete i šta se to promenilo poslednje četiri godine? Kada sami odlučujemo da li ćemo posetiti neku zemlju biramo destinacije o kojima imamo pozitivnu predstavu, koje su sigurne i do kojih je lako doći. Zahvaljajući spoljnoj politici predsednika Vučića, predstava o Srbiji i Beogradu u svetu se menja na bolje. Srbija je sigurna zemlja, što je u današnje vreme veoma važno za odluku turiste da li će negde otputovati ili ne. Pored toga, Srbija je politički stabilna zemlja sa predvidivom ekonomskom politikom, što je odlučujuće kada investitori, pa i oni koju ulažu u turizam, donose odluku gde će investirati novac. Najznačajniji korak je napravljen kada je počela realizacija projekta Beograd na vodi koji je značajno doprineo da se promeni imidž Srbije i Beograda u svetu, jer se o nama sada priča kao o mestu gde investitori ulažu milijarde evra, a ne samo o mestu gde se do pre dvadesetak godina ratovalo.

Beograd je poznat i kao grad zabave, ali to nije dovoljno. Važno je da Beograd bude uređen. To je jedan od razloga zbog kojeg smo protekle tri godine uradili 20 hiljada metara kvadratnih pešačkih zona u centru Beograda, zbog čega smo obnovili skoro 200 fasada ove i još toliko planiramo sledeće godine, zašto uvodimo javne bicikle i zašto smo izgradili 20 kilometara biciklističkih staza od 120 kilometara koliko planiramo. To je razlog zbog kog uređujemo Skadarliju i zašto se na Kalemegdanu posle mnogo godina nešto radi. Obnavljaju se Malo stepenište, Damad Ali-pašino turbe, česma Mehmed-paše Sokolovića, plato oko Pobednika…. Zbog toga ćemo sledeće godine zajedno sa Vladom Srbije da obnavljamo Veliko stepenište, Sahat kulu i plato oko Hrama Sv. Save, da završimo uređenje Kosančićevog venca i otpočnemo rekonstrukciju Topličinog venca. Zato povezujemo Kalemegdan gondolom sa Novim Beogradom i pasarelom sa pristaništem, zato ćemo da uredimo Terazijsku padinu, a Vasinu ulicu da pretvorimo u ulicu kulture. Otvorili smo Muzej savremene umetnosti posle deset godina, a sledeće godine biće otvoren Narodni muzej. Za dve godine počinjemo obnovu zgrade u kojoj će biti Muzej grada Beograda, a čeka nas i rekonstrukcija Turskog kupatila inobnova Đumurkane.

Zato kada vidimo strane turiste u Beogradu, od kojih grad živi, treba da znamo da većina njih nije došla slučajno. To je posledica velikog rada, kako gradske uprave tako i Vlade Republike Srbije, i na kraju krajeva najbolji dokaz da je Srbija postala uređena i stabilna evropska zemlja u koju ljudi žele da dođu.

Please follow and like us:
0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *