Kako su Dragan Đilas i “žuta bratija” sistematski uništavali GSP Beograda: “Zbog masnih kolača” draži mu poljski Solaris od srpskog Ikarbusa! (2)

Pljačka Beograda

Gradonačelnika Dragana Đilasa baš je bilo briga za opstanak Ikarbusa kad se u oktobru 2012. raspisivao tender za kupovinu 180 autobusa za potrebe GSP Beograda! Koliko je brinuo o beogradskoj privredi i porodicama koje su od Ikarbusa živele, neka posluži i podatak, da su u ovu firmu stizala upozorenja, pa čak i „anonimne“ pretnje da se slučajno ne prijavljuju na raspisani tender? Verovatno, da ne bi privukli pažnju javnosti i time oborili već zacrtani plan o kupovini autobusa iz inostranstva. Zašto baš iz inostranstva? Pa nije sigurno zbog vrućih kolača, nego, opet masnih provizija?!
– Pa od 65 miliona evra koliko su koštali autobusi iz inostranstva Ikarbus je mogao da živi bar tri-četiri godine – tvrdi generalni direktor GSP-a Beograda, ing.mašinstva Željko Milković. – Sećamo se svi, na kakvim je mukama tada bio Aleksandar Vićentić, direktor Ikarbusa, kad je gledao kako mu ispred nosa izmiče posao od koga je mogao odmah da oživi firmu… Ali, neki su odlučili drugačije, ne mareći za domaću industriju, koju su samo demagoški pred izbore podržavali i hvalili…

Generalni direktor GSP-a Beograda, ing. mašinstva Željko Milković

Početkom 2013.godine i zvanično je Komisija obelodanila čija je ponuda prihvaćena: 180 autobusa je kupljeno od poljske firme „Solaris“! Poljaci, zadovoljni što su dobili veoma unosan posao, odmah su častili Beograd sa 23 vozila više. Bili su na tenderu bolji od konkurentskog MAN-a. Na tender GSP-a koji je bio raspisan još u oktobru 2012. godine, pored Solarisa i MAN-a, ponude su dostavile još tri inostrane kompanije: Ašok lejland iz Indije, češki Iveko irisbus i Volvo bus korporacija iz Švedske. Kupovina novih autobusa za GSP Beograd finansira se iz kredite Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a vrednost nabavke trebalo bi da iznosi oko 65 miliona evra.
– Poređenja radi, razlika u ceni između Solarisovih i Ikarbusovih zglobnih autobusa je skoro 50.000 evra po komadu, pa puta 200 autobusa, pa se jasno vidi koliko je to para – priča direktor GSP-a Milković. – Od 2014.godine sarađujemo sa Ikarbusom i veoma smo zadovoljni. Isporučili su nam do sada 30 zglobnih autobusa. Samo još malo da porade na detaljima i biće vrhunski i za napolje! Na svemu što se može poboljšati oni urade još bolje. MAN-ove šasije su najbolje za nas, za naše uslove,kvalitet puteva. Ikarbus koristi prohromske kutije iz Finske. Do skora im je bio najveći problem vrata, koja su kupovali u Turskoj, koja su u suštini loša i plaćana su 900 evra! Sada su se vratili na Prvu Petoletku kojja ima vrhunsku pneumatiku i to je još jedan plus za našu privredu…
Većina u Skupštini grada učinila je gardonačelnika i njegovu ekipu nedodirljivim za narod u Srbiji. Muke zaposlenih u Ikarbusu i drugim firmama koje je na sličan način „gurao u provaliju“ njega nisu doticale… Svoj život je posvetio sabiranju dobiti i degustacijama „ u njegovim kafićima na Dorćolu i Vračaru“…
E. E.

Sutra: Kako je izbačen sa tendera Ikarbus?

Đilas ne odgovara na naše pozive?!
I posle višestrukih pokušaja novinari Embarga nisu uspeli da dođu do gospodina Dragana Djilasa.
Posle duge zvonjave, sa druge strane žice se javljao ženski glas, valjda posle njegovog preusmeravanja poziva! Samo je govorila da će mu poruka biti preneta. Ali, i pored nekoliko istih poziva i istih odgovora, verovatno iste ženske osobe – on se nije javljao. Tako smo ostali uskraćeni za odgovore na mnoga pitanja…

Namešten tender za stranca?
Gradsko veće Beograda je krajem 2012.godine na burnoj sednici usvojilo predlog o kreditu od EBRD za autobuse.
Opozicija ondašnjoj vladajućoj DS koaliciji je žestoko kritikovala dodatno zaduživanje Beograda, što su neki i iz vladajuće koalicije podržali.
Posebno su kritikovani uslovi tendera, koji su na perfidan način eliminisali domaćeg proizvođača autobusa, firmu Ikarbus. Naravno, Djilasa i gradskog meandžera Bjelića to nije doticalo niti previše interesovalo, šta kaže „glas naroda“.

Please follow and like us:
0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *