Na Makiškom polju počeli radovi na metrou

Na Makiškom polju jutros su počeli radovi na nasipanju i pripremi terena na prostoru gde će biti izgrađen depo budućeg metroa, čime je ujedno ozvaničen početak radova na izgradnji beogradskog metroa – velikog infrastrukturnog projekta na koji građani srpske prestonice čekaju decenijama.

Planom generalne regulacije šinskih sistema, koji je usvojen na sednici Skupštine grada početkom novembra, predviđeno je da prva linija metroa povezuje Železnik i Mirijevo, a druga Mirijevo i Zemun.

Obe linije biće duge po 21 kilometar, a kako je planirano radovi na prvoj biće završeni do 2028, dok će druga linija biti gotova 2030. godine.

Osim izgradnje beogradskog metroa, planom generalne regulacije šinskih sistema predviđeno je proširenje tramvajske mreže i BG voza tako da će Beograd 2030. godine imati ukupno 42 kilometra novog metroa, zatim 223 kilometra sa 76 stanica i 500 polazaka dnevno vozova na gradskoj i prigradskoj železnici i 42,6 kilometara nove tramvajske mreže.

Time će biti omogućeno da 2030. godine šinski sistem postane dominantan podsisitem u javnom prevozu u Beogradu.

Izgradnja beogradskog metroa za gradske čelnike predstavlja ostvarenje vekovnog sna Beograđana, ali deo javnosti, među kojima su i predstavnici pojedinih opozicionih političkih stranaka, kritkuje taj projekat.

Oni smatraju da će radovima na Makiškom polju biti ugroženo vodoizvorište koje se nalazi na tom prostoru, zbog čega su za danas najavili protest.

Beogradski metro je prvi put obećan davne 1970. godine, kada je gradonačelnik bio Branko Pešić, a prva studija o metrou u Beogradu urađena je pre skoro 53 godine.

Tanjug