Šta bi sa istragom mućki  Đilasovog „vojnika“, direktora Babića?

FOTO: www.mc.rs

Beogradske afere koje su namerno gurnute u zaborav:

Kao što se desilo u mnogim beogradskim firmama iz vremena vladavine firme „Đilas end company“,, tako i u Beogradskom vodovodu i kanalizaciji  – danas pojma nemaju šta je bilo sa nekadašnjim velikim aferama, a ponajmanje da li je iko zbog toga za išta odgovarao?! Sve je, po ko zna koji put, prepušteno zaboravu, dok se nekažnjeni akteri pripremaju  za političkii biznis povratak…

Samo se spominje, kako su bivši direktori iz vremena „pljačke gradskog budžeta“ i dalje u firmi. Cvijo Babić kao kancelarijski radnik, a direktor koji je  njega nasledio – sada je  član Nadzornog odbora! Da li  eventualnom  kandidaturom Đilasa za gradonačelnika Beograda, znači da će na scenu da se vrate i njegovi „stari dobri“ direktori? Poput Babića i još nekih…

Za sve afere bivšeg rukovodstva Beogradskog vodovoda i kanalizacije, koje  je proizvodila firma „Đilas end company“ u – danas se niko time ne bavi!  Zato što, treće po redu rukovodstvo, posle čuvenog  Đilasovog pulena Cvija Babića, partijskog  druga i veoma bliskog poslovnog partnera – nije zateklo ništa konkretno vezano za te slučajeve… Zašto? Pa, verovatno zbog toga što nadležni istražni organi nisu odradili svoj posao, odnosno ako su i nešto i radili – na kraju nisu ništa uradili?!

Jer, nemoguće je da afere  vezane za čuvenu  firmu „Multipartner“  koju je iz sve snage u svim beogradskim javnim preduzećima žestoko protežirao  DS (dok je bio na vlasti u Beogradu)  – iz svega izađu čisti, odnosno  da ni za jedan slučaj ne budu zakonski sankcionisani?! Onda to više nije problem onih koji su radili „nezakonite stvari“, već pitanje  za pravosuđe, koje  do današnjeg dana ništa od toga nije sankcionisalo, iako je  imalo pregršt valjanih dokaza…

Podsećamo na ono što su i mediji svojevremeno ukazivali: naime, sredinom 2011.godine, u vreme kada je javnim preduzećem BVK bio direktor Cvijo Babić, ujedno i potpredsednik Gradskog odbora DS-a, muvalo se sa nabavkom delova za terenska vozila sa kojima su radili na ulicama Beograda.

Ponudu za nabavku delova, na raspisanu javnu nabavku dale su dve firme: „Vatrosprem“ i „Multipartner“. Cena „Vatrosprema“ bila je oko 2,5 miiona dinara bez PDV-a, a „Multipartnera“ skoro duplo veća! I posao je dobila firma  koja je ponudila duplo veću cenu za iste delove, iako su i jedni i drugi ponudili originalne italijanske rezervne delove za vozila tipa „moro“!? Sve se to dešavalo u leto 2011.godine.

-Šta je to, nego direktna korupcija i protekcija u kojoj  je posao uvek dobijala jedna te ista firma u raznim javnim preduzećima  – tvrdi sagovornik Embarga. – Šta je vredelo što je i Državni revizor sve to konstatovao, kad javnost ne zna da li se išta dalje po ovoj aferi radilo… Inače, DRI je  konstatovala još jednu javnu nabavku koja se ticala popravke i servisa  specijalnih vozila „voma“ i „ moro“. Procenjena vrednost nabavke bila je nešto manje od 6 miliona dinara, ali je Komisija za nabavku odbacila sve ponude kao neprihvatljive, pa i famoznog „Multipartnera“… Ni tada, kao ni sada iz BVK nema informacija o ovim aferama, ali, na žalost ni od nadležnih državnih organa…

Portal Embargo je danima pokušavao da stupi u kontakt sa gospodinom Cvijom Babićem, bivšim direktorom BVK iz vremena „vladavine“ Beogradom gradonačelnika Dragana Đilasa, ali bez uspeha. Jednostavno, nije ga bilo moguće pronaći na radnom mestu, niti se javljao na naše brojne telefonske pozive. Niko i od kolega na radnom mestu nije mogao da nam kaže išta konkretnije… Baš isto, kao što je bio „nedostupan i nevidljiv“ za medije pre 6 godina…

Ako nalazi DRI (kao što je bio slučaj iz BVK)  služe samo za „sitne“ prekršajne kazne ili što je još gore samo kao mrtvo slovo na papiru –onda nešto nije u redu sa našim sistemom kojim država sankcioniše prestupnike u javnim poslovima?! Onima,  koji u ime države i svih nas trpaju pare u svoje i džepove svojih prijatelja ili partijskih drugova!

E. E.

Please follow and like us:
0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *