Zašto Rusi i Kinezi poštuju, a Ameri krše medijske zakone u Srbiji?

Da li ste ikada pokušali da svog šefa, roditelje, prijatelje, bračnog druga, svoju decu, komšiju ili poslovnog partnera ubedite da ste u pravu i da je ono što vi tvrdite istina?
Ja sam u poslednjih pet-šest godina  živeo u takvom uverenju i u raznim medijima objavio na desetine tekstova u kojima sam  iznosio dokaze o šteti u milionima evra koju SBB nanosi budžetu Srbije zbog grubog kršenja medijskih i Zakona o oglašavanju.
Desetine pisama sa činjenicama, dokazima, video snimcima o nepoštovanju zakona uputio sam raznim državnim institucijama i medijima. O tome sam govorio i na sastancima radnih grupa koje su se bavile ovom temom.
U tom uverenju da sam u pravu tvrdio sam da se programi tzv. „prekograničnih kanala“, čija sedišta su u inostranstvu i gde izvorno emituju svoje programe, naknadno PREKRAJAJU i ubaciju reklame domaćih kompanija i tako „prekrojeni“ reemituju u kablovskim mrežama najvećeg  operatora u Srbiji – SBB-a, a da se te reklame nigde ne evidentiraju i da se tako potkrada država.
Da bih dokazao to što tvrdim često nisam lepo govorio ni o bivšem šefu CIA, gospodinu Dejvidu Petreusu, koji je slovio za glavnu ličnost Investicionog fonda KKR, a za kog sam smatrao da ima uticaja na kontinuirano kršenje srpskih zakona.
Takođe, bio sam siguran da Sport klub i N1, protiv kojih nemam ništa lično, emituju programe iz studija u Beogradu (zakon to zabranjuje, jer Sport klub i N1 nemaju dozvolu REM-a).
Na sastancima Radne grupe NKEU za poglavlje 10,čiji  sam bio član, uporno sam zastupao stav da svi mediji treba da imaju iste uslove,a da to nije sada slučaj jer su tv kanali u vlasništvu KKR (UNITED MEDIA ili SBB ,isti je gazda) imaju privilegovan položaj, nisu u pravnom sistemu Srbije i nemaju obavezu da poštuju zakone koji važe za domaće televizije. Postavljao sam pitanje zbog čega ruski i kineski kanali poštuju srpske zakone, a Petreusovi ih krše, ali u REM-u nisu hteli da mi odgovore, a članovima radnih grupa ta moja zapitkivanja nisu se baš svidela..
I na sastancima Radne grupe za medijsku strategiju (na koje su me pozivali, a ne znam zbog čega), ponavljao sam istu priču, ali u obe grupe bio sam u manjini i nikoga nije previše interesovalo to što pričam i pitam.
Ozbiljno sam prozivao REM i označio ga kao najvećeg krivca i najodgovornijeg što je omogućio da SBB u Srbiji bude iznad zakona ističući da je pravi gospodar medijske scene u našoj zemlji SBB,a da REM ima ulogu statiste. Na sastanku Radne grupe za medijsku strategiju rekao sam da u Srbiji svako može da vređa i kaže šta god poželi o predsedniku Vučiću, njegovoj porodici, patrijarhu, ali je strogo zabranjeno da se pominje SBB i to se nekim članovima uopšte nije dopalo. Naljutio sam i ljude iz REM-a pa su odbili da odgovore na sva moja pitanja u vezi kršenja zakona. Za njih sam još rekao da su ili  neznalice ili korumpirani jer zakone primenjuju selektivno.
Na istom sastanku Radne grupe za medijsku strategiju predložio sam da se formira nezavisna ekspertska grupa koja bi utvrdila da li se krše medijski zakoni, ali je taj predlog odbijen.
Pošto imam naviku da svake večeri prepešačim pet i više kilometara i da u toj šetnji najtrezvenije razmišljam,shvatio sam da sve ovo što sam ranije govorio i sada napisao apsolutno NIJE TAČNO.
Naknadno sam utvrdio da nisam bio dobro OBAVEŠTEN i to je jedini razlog za te moje tvrdnje.
Sada kada sam se bolje upoznao sa „stanjem na terenu „IZVINjAVAM SE, MNOGO SE IZVINjAVAM SVIMA. Pre svega SBB-u, naročito gospodinu Petreusu, REM-u, gospodi Stojanoviću i Markoviću, predsednicima radnih grupa, članovima svih radnih grupa, svim funkcionerima kojima sam pisao, EK, OEBS-u, televizijama N1 i Sport klubu, posebno mojima ćerki i supruzi koje su me odvraćale da pišem pisma i tekstove za novine. Obećavam im da stavljam tačku na ta pisanija i na bilo kakvo dalje moje angažoanje po ovom pitanju,jer sada znam ono što ranije nisam znao. Ne bih baš rekao da sam bio glup, ali sam, priznajem, bio totalno neobavešten. A „stanje na terenu“ upravo govori:
– DA SBB NE KRŠI DOMAĆE ZAKONE I NIJE GOSPODAR MEDIJSKE SCENE U SRBIJI
– DA NA PREKOGRANIČNIM KANALIMA NEMA DOMAĆIH REKLAMA
– DA SE NI NA JEDNOM PREKOGRANIČNOM KANALU NE PREKRAJA IZVORNI PROGRAM I UBACIJU REKLAME DOMAĆIH KOMPANIJA
– DA JE SPORT KLUB LUKSEMBURŠKA TELEVIZIJA GDE ZA LUKSEMBUŠKE GLEDAOCE EMITUJE ORIGINALNI PROGRAM I INDENTIČAN, BEZ IZMENA I UBAČENIH SRPSKIH

REKLAMA REEMITUJE U KABLOVSKOJ MREŽI SBB-a (sinoć dok sam na kratko boravio u Luksemburgu, lično sam se  uverio; voditelj je na čistom luksmburškom jeziku (sa nemačkim akcentom) rekao;  „DOBRO VEČE DRAGI LUKSENBURŽANI, POZDRAV IZ STUDIJA U LUKSEMBURGU, GLEDATE VESTI SPORT KLUBA“).
– DA je N1 IZRAZITO  prosrpska televizija i ja predlažem, i molim da se to usvoji, da ubuduće u numeraciji N1 bude od broja 1 do broja 5, a od pet do 15 kanali Sport kluba.
Takođe, predlažem da se pretplata, umesto RTS-u, plaća N1 (jer su oni,kako tvrdi opozicija, NVO, pojedine ambasade, neki članivi ovih radnih grupa pravi javni servis Srbije) i Sport klubu (isključivo zbog prenosa utakmica fudbalske reprezentacije, a naročito finala svetskog prvenstva u odbojci) i to u odnosu 50:50.
– DA je REM nezavisno regulatorno telo, koje striktno poštuje zakone, u kojem rade čestiti ljudi, pravi eksperti i što je najvažnije REM brine o kvalitetu tv programa, posebno o zaštiti maloletnika od raznih anomalija kojih ima u društvu, ali ih na sreću nema na televizijama, zahvaljujući upravo REM-u.
– Da povlačim predlog za formiranje ekspertske grupe,koja je trebalo da utvrdi da li se krše medijski zakoni u Srbiji,jer iako sam mislio da sam  svojim očima video srpske reklame na prekograničnim kanalima, sada više verujem Junajted grupi nego sebi, koja je utvrdila da nema naših reklama na tim kanalima,tim pre što su to potvrdili i stručnjaci iz REM-a.
-DA gospodin Dejvid Petreus voli,ceni i poštuje Srbe i da je naš iskreni prijatelj, čak iako je njegova kompanija kršila neke zakone, a ja mislim da nije, ona je to činila zbog građana Srbije, a ne zbog neke svoje koristi.
– Da sam pogrešio što nisam pljuvao Vučića, a hvalio KKR i SBB kao što su to činili pojedini članovi ovih radnih grupa.
-Da članovi pomenutih radnih grupa zaista rade u interesu Srbije i srpskih medija na dobrobit svih gradjana, televizijskih gledalaca.
– Zbog svega navedenog obaveštavam predsednike radnih grupa (Stojanovića i Markovića) da više nisam u mogućnosti da učestvujem u radnoj grupi NKEU za poglavlje 10, kao ni da kao gost prisustvujem sastanicama radne grupe za medijsku strategiju.
– I na kraju da zaključim da sve ovo što sam ranije tvrdio ili je bilo plod moje mašte,ili mi se pričinjavalo ili sam možda sanjao. Vreme je da umesto što sam pogrešno ispravljao „krive Drine“, jer su u pravu bili REM, SBB, KKR, članovi radnih i ostalih grupa,a ne ja, počnem drugačije da trošim svoje penzionerske dane, sada sasvim siguran da će medijska strategija biti nova velika šansa za  potpuno ozdravljenje i procvat  naših televizija,a da nam je put ka otvaranju poglavlja 10 otvoren i bez ikakih prepreka.
Vođen svojim višegodišnjem iskustvom predlažem vam  da ne trošite vreme, kao  što sam ga ja traćio, da ne pokušavate da bilo koga ubedjujete u nešto u šta ste sigurni da je tako kao što vi tvrdite, jer i vi možda niste,kao i ja,dovoljno obavešteni.
Živela Srbija.

Autor: Dragiša Kovačević

P. S. Ovaj tekst ponudio sam raznim dnevnim i nedeljnim novinama,ali niko nije želeo da ga objavi uz različita objašnjenja. Samo jedan portal mi  je pošteno odgovorio; „Naša kompanija tesno  sarađuje sa SBB-om i prepliću nam se poslovni interesi i zbog toga ne možemo da objavimo vaš tekst“.

Please follow and like us:
0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *