„Žuta“ pljačka Beograda (3)

FOTO: www.mc.rs

Obogatili se  na kupovini  poljskih autobusa?

“Pendrek demokratija” u kojoj je bilo dozvoljeno sve i svašta, prvo “milom, pa onda silom” na najbolji način odslikavaju  ono što se dešavalo na relaciji Ikarbus Skupština grada, te, 2012.godine, neposredno pre objavljivanja tendera za kupovinu autobusa za potrebe GSP-a Beograda.

Ono što niko nikada ne može podvesti ne pod demokratiju, nego pod elementarne norme civilizovanog ponašanja, po sistemu “ ja tebi… usmeno  ili u četiri oka” trajalo je bezmalo nekoliko meseci. Ali, na kraju su pobedili oni koji su unapred imali plan: da iz trke za ovaj  ogromni  posao izbace Ikarbus , koji  je od ovog posla mogao lepo da živi bar pet godina.

-Tačno je da nismo mogli da učestvujemo na ovom tender za kupovinu 200 autobusa za GSP Beograda – priseća se tog događaja Aleksandar Vićentić, generalni direktor Ikarbusa. – Ne želim da se sećam nekih drugih detalja o kojima danas nema šta da se više kaže, ali sam i sada više nego siguran da smo bili spremni da uzmemo taj posao i odradimo na najbolji mogući način…

Zašto ste sigurni da bi dobili taj posao?

Aleksandar Vićentić

-Zato što imamo kvalitet u proizvodnji autobusa što se vidi i iz proizvodnje u poslednjih tri godine, baš za GSP Beograda, kome smo isporučili ukupno, skoro 100 autobusa, zglobnih i običnih… Da smo mogli da učestvujemo, dobili bi sigurno taj tender, jer smo imali i imamo  kvalitet i bili bi ubedljivo najpovoljniji sa cenom!?

Ali niste učestvovali na tenderu… Ko vas je sprečio da izađete na teren i tako vas unapred proglasio  gubitnikom,  ne mareći za  sudbinu  radnika u vremenu kad je svako radno mesto u Srbiji zlata vredno?

-Bilo je i javne prepiske nas i Skupštine grada u to vreme… Trajalo je to.. Ali, ono što je glavno, je činjenica, da je tender rađen tako da je onemogućio pojavljivanje  domaćih firmi  sa većinskim kapitalom države?! Kao da bi time tobože država uticala na ovaj posao, što je besmisleno i totalno apsurdno. Oni su “ bili jači”, imali su političku pozadinu koja im je omogućila da posao daju strancima, kako je i trasirano uslovima tendera. MI nismo mogli da ispunimo pravne uslove tendera?! Pazite, ne  tehničke uslove, niti čak i finansijske, već pravne. Mi smo imali zatvorenu i finansijsku konstrukciju za ovaj posao, jer su nam u MK Group rekli, “ gurajte taj posao, imate našu podršku”, ali sve je bilo uzalud. Ili još jedan apsurd iz uslova tendera: dali su u uslovima da dužina zglobnog autobusa ne sme biti duža od 18,5 metara, a recimo naš je dužine 18,75?!

Čelnici Skupštine grada, koje je “ u svom džepu držao” gradonačelnik Dragan Đilas, na lukav, prepreden način su se rešili domaćeg proizvođača autobusa, kroz   uslov  da se na tender ne može prijaviti  firma sa većinskim kapitalom države Srbije?! Sramota. i direktna sumnja da je i u ovom poslu neko uzeo opet “ masnu” proviziju od Poljaka?

E, od 2014. Godine, kada su na vlast u Beogradu došli neki drugi ljudi, više nema na tenderima odstranjivanja domaćih firmi. Procvetao je i “nesrećni” Ikarbus:

-Mi ne radimo autobuse samo za GSP Beograda, nego i za gradskog prevoznika u Novom Sadu, Pančevu, Subotici – zadovoljan je danas direktor Vićentić. – Sada se kupuje domaća roba, koja naravno odgovara kvalitetom.

Kvalitet nikada nije bio sporan. Sporni su bili samo oni kojima je draže tuđe g…. od domaće pogače!?

E. E.

Sutra: Prevara sa Bus-Plusom!?

 

Namešten tender za stranca?

Gradsko veće Beograda je krajem 2012.godine na burnoj sednici usvojilo predlog o kreditu od EBRD za autobuse.

Opozicija ondašnjoj vladajućoj DS koaliciji je žestoko kritikovala dodatno zaduživanje Beograda, što su neki i iz vladajuće koalicije podržali.

Posebno su kritikovani uslovi tendera, koji su na perfidan način eliminisali domaćeg proizvođača autobusa, firmu Ikarbus. Naravno, Djilasa i gradskog meandžera Bjelića,  nije doticalo niti previše interesovalo, šta kaže „glas naroda“.

 

 

 

Please follow and like us:
0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *